Regisseur Schuldhulpverlening

32 uren

Introductie

Vanuit Verder Detachering & Advies zijn wij door het hele land continu opzoek naar collega’s die willen werken in het sociaal domein! Onze opdrachtgevers vragen ons wekelijks om te ondersteunen, helpen bij piekbelasting, adviseren, achterstanden wegwerken, en huren ons om nog vele andere redenen in om Samen Verder te komen. 

Wij bieden flexibele en afwisselende opdrachten in het sociaal domein, die passen bij jouw wensen en ambities. Werken in het sociaal domein is een impactvolle werkomgeving, waar je elke dag het verschil maakt in de levens van mensen die jouw hulp hard nodig hebben.

Ben jij per beschikbaar voor 32-36 uur en wil jij je inzetten voor de inwoners van de Gemeente Zoetermeer? Dan is dit je kans!

Organisatie

Verder heeft meer dan 40 jaar ervaring in de financiële zorgverlening. We staan voor een persoonlijke aanpak, vertrouwen en kwaliteit. Onze collega’s geven terug dat ze werken bij Verder afwisselend en uitdagend vinden. Vooral via Verder Detachering & Advies, krijgen ze een diversiteit aan kansen binnen verschillende gemeenten, scholen of bedrijven. Kansen om burgers te helpen. Kansen om dienstverlening te verbeteren. Kansen om Verder te komen.  

Als marktleider in de financiële zorgverlening weten vele opdrachtgevers ons te vinden als ze (tijdelijke) ondersteuning nodig hebben. En samen met jou, geven we ze die!  

Het Sociaal Domein is actief op een breed terrein. Sinds de decentralisaties vanaf begin 2015 zijn de taken van de gemeente toegenomen. Wij zijn beleidsmatig verantwoordelijk voor de maatschappelijke ontwikkelingen in Zoetermeer. Onze afdeling ontwikkelt strategie, adviseert het bestuur en werkt nauw samen met zowel externe als interne partners om gemeenschappelijke doelen te bereiken. De positie van inwoners staat hierbij centraal. Bestaanszekerheid is hierin een speerpunt. Extern werken we onder andere samen met (jeugd)zorg- en welzijn aanbieders en instellingen en verenigingen op het gebied van onderwijs, sport en kunst & cultuur. Het Sociaal Domein bestaat naast de beleidsteams Netwerken en Opdrachten en Projecten uit de uitvoeringsteams Werk en Inkomen, Zorg & Inkomen, Handhaving en Jeugd en Gezinshulp (JGH). Je komt te werken bij Zorg & Inkomen en meer in het bijzonder de unit schuldhulpverlening.

De uitvoeringsteams zijn verantwoordelijk van begeleiding naar werk tot leerplicht, schuldhulpverlening, jeugdzorg of inkomensondersteuning waarbij steeds meer onderscheid wordt gemaakt naar unieke behoeften, mogelijkheden en omstandigheden. Belangrijk daarbij is de juiste verbinding van beleid en uitvoering met expliciet aandacht voor integraal werken, en het zorgen voor een klimaat van leren en ontwikkelen voor de medewerkers.

Wie kiest voor werken bij het Sociaal Domein van de gemeente Zoetermeer kiest voor werken bij een ambitieuze afdeling. Een lerende en wendbare houding past daarbij. Collega’s hebben het in zich om te netwerken, kwaliteiten en opdrachten dienstbaar te maken aan de noodzakelijke vragen en opgaven uit de samenleving. Het werk is waardevol, we kunnen écht het verschil maken. De sterke gerichtheid op samenwerking helpt om datgene in en voor de stad tot stand te brengen dat nodig is, binnen of buiten de grenzen van de afdeling of de gemeentelijke organisatie.

Functie

In de functie van Regisseur Schuldhulpverlening probeer je jouw cliënten, waar dat mogelijk is, te begeleiden en ondersteunen naar duurzame financiële zelfstandigheid, zelfredzaamheid en maatschappelijke participatie. Je biedt ze hiervoor een effectief en rechtmatig schuldhulpverleningstraject aan die zorgt voor een beperking van de schuldenproblematiek in gemeente Zoetermeer en een actieve uitvoering van het Sociaal Domein beleid. Vanuit de visie van integrale dienstverlening is het uitgangspunt daarbij zelfredzaamheid. Echter waar dit niet tot de mogelijkheden behoort, is duurzame financiële dienstverlening aan de orde.

Je krijgt te maken met cliënten met financiële en/of meervoudige problematiek. Hiervoor stel je een hulpverleningsplan op met de verschillende stakeholders die zich niet alleen richt op de technische hulpverlening, maar ook op oplossingen van de onderliggende problematiek. Zorg tijdens het traject en nazorg zijn belangrijke aandachtsgebieden naast het schulden regelen en stabiliseren nu de saneringsperiode teruggebracht is naar 18 maanden. Dit vereist intensief contact met de betrokken inwoners.

Dit ben jij

Geen enkele dag is hetzelfde en er is genoeg te doen en dat is maar goed ook want jij gedijt het best in een veeleisende omgeving. Je voelt je als een vis in het water in deze rol waarin jij je netwerkvaardigheden moet inzetten om goed in kaart brengen waar de problematiek zit. Proactief ga jij met je caseload aan de slag, schakel je makkelijk van het ene dossier naar het andere en lever je maatwerk. Je boekt graag resultaten en bent daarin koersvast maar verliest nooit het gezamenlijke doel uit het oog. Met jouw helikopterview kan jij goed overzien wat de eventuele gevolgen zijn van het niet nakomen van de gemaakte afspraken en het nemen van verschillende besluiten. Dat zien we ook terug in jouw goede communicatieve vaardigheden. Je kan goed omgaan met weerstand en snapt wat voor belangen er meespelen voor de verschillende stakeholders en met jouw heldere schrijfstijl raak jij de juiste toon. Jij denkt niet in beperkingen maar adviseert op voorhand over de verschillende mogelijkheden. Intensief contact met de inwoners schrikt je niet af, integendeel. Je bent bekend met stress sensitief werken en past deze methode graag toe. Met jouw empathisch vermogen stel jij je dienstverlenend en klantgericht op maar daarbij bewaak jij continu je eigen grenzen. Je koppelt een ondernemende instelling aan het vermogen om kritisch naar processen én naar jezelf te kijken. Je bent oprecht nieuwsgierig en blijft daardoor altijd op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen in jouw vakgebied.

 

Functie-eisen

Eisen

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als schuldhulpverlener;
  • Minimaal een afgeronde mbo niveau 4 opleiding.



Wensen

  • Minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar binnen het Sociaal Domein van een gemeentelijke organisatie;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met Schuldhulpverlening;
  • Aantoonbare werkervaring met Stratech, benoem waar dit is opgedaan;
  • Aantoonbaar 3 of meer cursussen gevolgd op het gebied van schuldhulpverlening in de laatste 5 jaar . Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Aanbod

Allereerst, een plek waar jij jezelf mag zijn, je kan ontwikkelen en kan doorgroeien. Verder zeggen wij altijd: “wat je in 10 jaar leert op 1 plek, dat leer je in 4 jaar tijd op verschillende opdrachten via Verder.” Naast uitdagende opdrachten in het sociaal domein en onderdeel zijn van de kennispartner van Schuldhulpverlening Nederland, bieden we je persoonlijke groei. Als mens, en als professional. Daarnaast krijg je:    

  • Een salaris tussen de €3426,- en € 4908,-,afhankelijk van jouw kennis en ervaring met uitzicht op een vast contract.
  • Een vaste maandelijkse onkostenvergoeding en Fiscfree is een programma dat wordt gebruikt waarbij je brutoloon bestandsdelen om kan ruilen tegen nettoloon;
  • 26 vakantiedagen per jaar en de mogelijk elk jaar 5 extra vakantiedagen bij te kopen;
  • Een laptop, telefoon en een leaseauto, alles wat je nodig hebt om van jouw opdrachten een succes te maken;
  • Verbinding én zelfstandigheid, want we investeren veel in persoonlijk contact en tegelijkertijd werk je op locatie bij onze opdrachtgevers, waar je zelf verantwoordelijk bent;
  • We organiseren maandelijkse borrels en elk jaar meerdere mogelijkheden om deel te nemen aan etentjes, netwerkbijeenkomsten en andere events om te verbinden met je collega’s.

Ben jij enthousiast? Of wil je vrijblijvend meer te weten komen? In beide gevallen komen we graag met je in contact. 

Sollicitatie

Bij Verder maken we tijdens de sollicitatieprocedure gebruik van assessments van The Selection Lab. Door middel van deze assessments kunnen wij jou op een objectieve wijze beter leren kennen. De assessments zijn ontworpen om competenties, drijfveren en cultuurvoorkeuren te achterhalen, ongeacht je achtergrond of ervaring. We geloven dat deze aanpak ons in staat stelt kandidaten te vinden die het beste passen binnen de rol en onze organisatiecultuur. Daarnaast ontvang je bij het maken van het assessment een persoonlijkheidsrapport waardoor je direct meer inzicht krijgt in je eigen persoonlijkheid. Door dit rapport met ons te delen, leren we jou dus niet alleen sneller beter kennen, maar kunnen we ook direct zien hoe wij kunnen bijdragen aan jouw ontwikkeling.

aa
Daniella Fotiadis

Solliciteer direct

Persoonsgegevens

PDF, DOC, DOCX (max MB)

Motivatie & Bron

Contactgegevens

Prive Werk

Adresgegevens

Search button

Verbeterde leesbaarheid

Hoog contrast

Annuleren
Opslaan